Bel Fıtığı Tedavisi Kesin Çözüm Ve Fıtık Nasıl Geçer?

Kalça Protezi Nedir? Riski Var Mı? Yürümeye Ne Zaman Başlanır ?
Ağustos 3, 2023
Kuru iğne tedavisi Nedir ve Nasıl yapılır?
Ağustos 13, 2023

Bel Fıtığı Tedavisi Kesin Çözüm Ve Fıtık Nasıl Geçer?

Bel fıtığı tedavisi Kesin Çözüm Nedir? Nasıl yapılır ? En çabuk nasıl geçer?

Yaralanma , aşırı ağır eşya kaldırma veya kendiliğinden de belde fıtık oluşabilir. Bununla
birlikte yaş ilerledikçe omurlar arasında şok absorbe eden kıkırdak yapı içindeki sıvı miktarı
azalır ve daha sert hale gelir. Sertleşen kıkırdağın dış duvarı zayıflar ve içindeki çekirdeği
duvarın zayıf bölgesinden dışarı doğru taşması sonucu fıtık oluşur. Genetik yatkınlık, sigara
içmek ve yapılan iş gibi faktörlerde erken yaşta fıtığı tetikleyen faktörlerdir .Bel fıtığı tedavisi
İstanbul’da ameliyatsız ve ameliyata asla ihtiyaç kalmayacak şekilde tedavi eden Bir klinik
olarak 2017’den beri İstanbul bakırköy ve şişli bölgesinde hizmet vermekteyiz

Bel Fıtığı Tedavisi Nedir?

Fıtık tedavisi ameliyat ya da fizik tedavi gibi yöntemler ile hastanın çektiği Ağrı, uyuşma ve
karıncalanma gibi şikayetlerinden kurtarmak için yapılan yöntemlerin bütününe denir

Bel Fıtığı Tedavisi Var Mı Ve tam tedavisi Mümkün Mü?

Evet!
Fıtığın büyüklüğüne göre değişmekle birlikte çeşitli tedavi yöntemleri vardır, bunların başında
manuel terapi, Kuru iğneleme,graston tool , doktor tavsiyesi üzerine alınabilecek ağrı kesici
ilaçlar… Vb tedavilerin hangisinin size uygun olduğunu en yakın fizyoterapistinize danışarak
muayene sonrasında uygulanacak yöntemler ile tedaviniz zamanla çok kısa sürede
iyileşmesi mümkündür

Bel Fıtığı Tedavisi Nasıl Yapılır Nasıl Olur?

Tedavi öncelikle fizyoterapistinizin detaylı bir nörolojik ,postur ve hareket paterni , yürüyüş
şekli, hareket kaybini muayenesi yaptıktan sonra şikayetlerinizi en hızlı şekilde bitirecek ve
sizi yeniden ağrısız hayatınıza geri döndürecek etkili tedaviyi uygular. Genelde haftada bir
kez yapılan toplam 3 seansta 3 -5 haftada tedavi yapılır

Bel Fıtığı Tedavisi Evde Nasıl Yapılır?

Klinikte fizyoterapistinizin size vereceği egzersizi her saat başı 10-15 tekrar ile toplam 1 hafta
kadar düzenli bir şekilde bir sonraki seansa kadar düzenli olarak hareketi yapmalıyız ve
ağrılarınızı arttıran hareketlerden kaçınarak evde kendi başınıza tedavinizi hızlandırabilir ve
şikayetlerinizden daha hızlı kurtulabilirsiniz.

Bel Fıtığı Tedavisi İçin Hangi Doktora Gidilir ,En iyi Doktor ?

Fıtık şikayeti olan hastalar genellikle ortopedi, fizik tedavi ya da nöroloji doktorlarına
başvurmaktadır.
Doktorlar gerekli görmeleri durumunda sizden ileri tetkikler için sizden bazı görüntüleme
tekniklerini de isteyebilir .En iyi doktor alanında uzman kadrosu ile yıllardır fıtık tedavisi
üzerine uzmanlık yapan doktorları tercih edebilirsiniz

Bel Fıtığı Tedavisi İçin Egzersizler ?

Fıtık tedavisi için önerilen bir çok egzersiz vardır.Fitik için en etkili tedavi ve kesin çözüm
McKenzie egzersizleridir . McKenzie egzersizleri hastanın şikayetlerine uygun herkese
bireysel ve kişiye uygun oluşturulan etkili bir konseptir . Egzersizlerin sıklığı, sayısı ve şiddeti
sikayetlerinize göre değişmektedir bu yüzden size hangi egzersiz ve hareket iyi gelir diye

merak ediyorsanız kliniğimizde ücretsiz muayene için başvuru yaparak ağrılarınızdan
kurtulabilirsiniz

Bel Fıtığı Tedavisi En Çabuk Nasıl Geçer Ve Kurtulmak İçin Ne Yapmalıyım?

Fıtık en çabuk detaylı bir muayene sonrasında iyi bir manuel terapi ve uygun, düzenli şekilde
yapılacak egzersizler ile geçer. Fıtık en hızlı geçmesi için özellikle ağrınızın üzerine gitmeden
ağrıları arttıran hareketlerden kaçınarak evde tedavinizi daha etkili hale getirebilirsiniz

Bel Fıtığı Tedavisi için Kesin Çözüm Nedir?

Yapılan araştırmalara göre uzun vadede bir tedavinin diğerine göre üstün olduğuna dair
kanıtlar sınırlı olmakla birlikte günümüzde en etkili daha kesin çözüm manuel terapi ve
McKenzie egzersizleridir
Fıtık için kesin çözüm detaylı bir muayene yapıldıktan sonra sikayetlerinizin nedeni açığa
çıkar bu sayede uygun tedavi yöntemleri uygulanır ve iyileşmeniz sağlanır. Yapılan
araştırmalara göre bel fıtığı için nokta atışı tedavi genelde problemin kaynağına yönelik
olarak uyguladığımız manuel terapi ve bireye özgü hazırlanan egzersizler ile olur.
Uyguladığımız manuel terapi ve etkili egzersizler ile hastalıklarımız üç hafta gibi kısa bir süre
içinde yüzde 90 şikayetlerinden kurtulmaktadır

Bel Fıtığı Tedavisi ile Fıtık Tamamen Düzelir Mi?

Bel Fıtığı düzelir ve fıtık çaresi nedir diye arıyorsanız öncelikle şunu belirtmek gerekirse
fıtıkların büyük bir çoğunluğu detaylı muayene ve doğru tedavi yöntemi sonrasında
kendiliğinden zamanla geçer. Sikayetlerinizi bitirecek kesin bir çaresi etkili bir şekilde
yapılacak olan manuel terapi seansları ve doğru uygulanan egzersiz terapidir

Bel Fıtığı Tedavisi Masaj Tedavisi etkili Midir?

Fıtık tedavisinde önemli olan sikayetlerinizi giderebilmek ve sizi daha bağımsız hale
getirmektir evet masaj Tedaviside fıtık tedavisinde uygulanan bir yöntemdir ve masaj ile bir
miktar rahatlama olacaktır ama bu rahatlama Ve iyi hissetmenin daha uzun sürmesi için
mutlaka doğru egzersiz ve hayat tarzı değişiklikleri ile omurganın desteklenmesi gerektiğini
unutmamak gerekir

Bel Fıtığı Tedavisi Edilmezse Ne Olur?

Bel fıtığının ilerleyişi kişiden kişiye değişir bazıları çok şiddetli ağrı yaşarken bazıları daha az
ağrı veya uyuşma şikayeti ile bize başvurmaktadır.
Genel olmamakla birlikte bazı tedavi edilmeyen bel Fıtığı vakalarında;
Keskin ağrılar, şiddetli uyuşmalar, hareket kaybı, ayağa kalkarken dayanılmaz ağrı,kas
güçsüzlüğü veya idrar kaçırma gibi şikayetler olur
Şikayetinizin bu seviyeye gelmeden size en yakın fizyoterapistinize danışarak uygun tedaviyi
alabilirsiniz

Bel Fıtığı Tedavisi Regresyon Tedavisi?

Fıtığın kendiliğinden regresyon yani iyileşmesi mümkündür ve ameliyat dışı tedaviler ile
tamamıyla toparlanabilir. Ekstrüde ve sekestre seviyelerinde fıtığı olan hastaların fıtıklarının

geri çekilmesi regresyon tedavisi daha iyi sonuçlar vermektedir. Hatta yapılan bir araştırma
sekestre seviyesindeki fıtığın kendiliğinden regresyonu daha fazla görülmektedir

Kaynak; The probability of spontaneous regression of lumbar hernitated disc: a systematic
review
Doi:10.1177/0269215514540919.

Bel Fıtığı Tedavisi Traksiyon veya çekme Tedavisi?

Omurga traksiyonu cerrahi olmayan ve ameliyatsız bir tedavi yöntemidir. Elle ya da mekanik
bir cihaz ile yapılabilir. Burada amaç omurgayı belli bir bölgeden çekerek fıtık üzerindeki
baskıyı azaltmak böylece şikayetleriniz ve Ağrı azaltılarak, omurganın kendiliğinden
iyileşmesine olanak sağlar.
Bazen kas spazmına da sebep olabilen traksiyon tedavisini osteoporoz ve bazı kanser
vakalarında doktora danışılmalıdır

Bel Fıtığı Tedavisi Yöntemleri Nelerdir?

Fıtık tedavisi iki ana başlıkta toplanır ameliyatsız Tedavi ve ameliyatsız tedavi yöntemleri
diye
fıtık tedavisi ameliyatsız yöntemlerine detaylı muayene sonrasında karar verilir.
şikayetlerinize en iyi gelecek tedaviyi seçerek genelde 3-5seans sonrasında düzenli olarak
yapacağınız egzersiz ve omurganızi koruyacak ve zorlamayacak hareketler ile haftada bir
seans olmak üzere bel fıtığı iyileşmesi toplam 3 hafta sürer, bu sürede önemli derecede
%80-90 gibi ciddi bir ağrı azalması ve iyileşme bekliyoruz . Bu tedavi sürecinden sonra
genellikle 1-4 yıl içinde bel fıtığı zamanla geçer ve kendiliğinden geri çekilip iyileşiyor
Ameliyatsız tedavi yöntemlerimiz şunlardır;
 Manuel terapi
 Traksiyon tedavisi
 Masaj
 Elektroterapi
 Egzersiz
 Osteopati
 Kayropraktik uygulamalar
 Buz ya da sıcak uygulamalar
 Kuru iğne tedavisi
 Mobilizsyon
 Doktorunuz önermesi hâlinde Steroid olmayan antiinflamatuar ilaçlar
Bel fıtığı tedavisi cerrahi tedavisinde doktor muayenesinde aşağıdaki bulgularla karşılaşırsa;
 Ağrı uyuşma ve karıncalanma gibi şikayetleriniz fıtık kaynaklı olup hızlıca
şiddetleniyorsa
 Fıtık nedeniyle idrar tutamıyor ve kaçırıyorsanız
 Kas güçsüzlüğü nedeniyle Ayakta duramıyor ve yürüyemez hale geldiyseniz
 Ağrılarınız hayat kalitenizi ve günlük aktivitelerinizi kısıtlıyorsa
 Ve ameliyat dışındaki tedaviler işe yaramazsa cerrahi tedaviye başvurabilir

Bel Fıtığı Tedavisi Ücretleri ve tedavi hakkında bilgi?

Tedavi ücretleri bölgeden bölgeye göre değişmektedir ancak kliniğimizde yapacağımız
muayene sonrasında tedavi süresine ve sıklığına göre seans ücretlerinde belli bir indirim
sağlanmaktadır . Haftada bir seans olacak şekilde ortalama 3-5 seans sonunda şikayetleriniz
ciddi bir şekilde %90 bitiyor
Tedavi esnasında ağrılarınızı azaltacak uygulamalar yapıyoruz,manuel
terapi,mobilizasyon,kupa tedavisi,graston ,masaj … Gibi ameliyat dışındaki size uygun
uygulamalar yapıyoruz. Seans bittikten sonra size uygun bir egzersizi tekrardan sizi
muayene ederek, klinikte bir kaç kez tekrar ederek iyice anlaşılır hale getirerek size önererek
seansı tamamlıyoruz

Bel fıtığı tedavisi Bacak Uyuşması Tedavisi?

Fıtığın oluştuğu yere göre ayaklarda, bacaklarda veya kasık bölgesinde uyuşma,
karıncalanma ve Ağrı oluşabilir. Bacak Uyuşması şikayeti haftada bir olmak üzere toplam 3
seans sonunda %90 bacaklarda uyuşma kalmaz. Bacak Uyuşması için çare ve en kesin
çözüm manuel terapiye tamamlayıcı olarak hastalarımıza önerdiğimiz kişiye Özel
hazırladığımız egzersizleri yapmaktır. Bu egzersizlerin sıklığı ve yoğunluğu kişiden kişiye
göre değişmektedir. Egzersizler ile birlikte bacak Uyuşması için kesin çözüm ve çare hastayı
muayene ederken ortaya çıkan bazı hareketlerden kaçınmak ile daha hızlı elde edilir

Bel fıtığı Tedavisi Lazer Tedavisi ve Fiyatları?

Lazer ışın tedavisi ameliyatsız ilaç kullanılmayan ağrısız yapılan bir tedavi yöntemidir. Düşük
şiddetli ışın veya fotonlar ile deriden daha derinlere fıtık nedeni ile zarar görmüş dokulara
uygulanır. Biyomekanik reaksiyonları tetikleyerek iyileşme sürecini başlatır Lazer ışın
tedavisinde amaç hasarlı bölgeye uygulanan foton ışınlarıyla hücreleri yeniden canlandırmak