Kuru iğne tedavisi Nedir ve Nasıl yapılır?

Bel Fıtığı Tedavisi Kesin Çözüm Ve Fıtık Nasıl Geçer?
Ağustos 8, 2023

Kuru iğne tedavisi Nedir ve Nasıl yapılır?

Kuru iğne tedavisi Nedir , Nasıl yapılır ve Kesin Çözüm mü?

Kuru iğne tedavisi alanında uzman sağlık profesyonelleri tarafından kas içindeki ağrılı ve hareket
etmeyi zorlaştıran trigger point(kas içindeki sert ve gergin nokta) bölgelerine uygulanan modern bir
tekniktir. Kuru iğne ve Akupunktur aynı İnce ve paslanmaz çelik iğneleri kullanmaktadır ve her ikisinde
deri içinden kasa doğru uygulama yapılarak ağrı tedavi edilmesi amacı vardır. Akupunktur ve Kuru
iğne farkı ise uzun yıllardır uygulanan akupunkturun sadece belirli noktalara iğnenin yerleştirilip belli
bir süre sabit tutmasıyken ancak Kuru iğnede amaç kas içindeki ağrılı ve problemli noktalara
uygulama yapılarak daha hızlı sonuç alma amaçlan son derece güncel bir yöntemdir

Kuru iğne tedavisi Seans ücreti & fiyatı 2023?

Uygulama esnasında yapılacak iğne çeşidi ve sayısı uygulanan bölgedeki kasdaki sert ve gergin
noktalara göre değişmektedir aynı şekilde tedavi Seans sıklığı ve süresi de ücretleri etkilemektedir
Genelde bir seans tedavi 20-30 dakika sürüyor ,haftada en fazla lki Seans olarak uygulama yapılır ve
Kuru iğne tedavisi 3-5 seans sonunda gerçekten işe yarıyor ve tedavi etkisi açıkça görülüyor

Kuru iğne tedavisi tehlikeli mi?

Riskleri uzman ve tecrübeli profesyonellerce yapıldıkça minimum seviyeye inmektedir.
Karşılaşabileceğiniz tehlikeli durumlardan biri eğer steril olmayan iğne ya da hijyenik olmayan
ortamlarda tedavi olursanız enfeksiyon riski bulunmaktadır. Bununla birlikte çok nadiren de olsa
punomotoraks olan kişileri de duymuş olabilirsiniz

Kuru iğne tedavisi işe yarıyor mu?

Evet !
Bir çok vakada hemen iyileştirici etkisini hissettirirken bazen 2-3 gün sonrasında tedavi etkisini kas
spazmı ve ağrıyı azaltarak göstermektedir
Kuru iğnenin tedavide işe yaradığını nasıl anlarız diye çok sorulmaktadır bu şu şekilde açıklanabilir;
uygulama esnasında kas içinde seyirme cevabı alınması tedavinin işe yaradığını gösterir çünkü kasın
seyirme cevabı kas içindeki ağrılı gergin tetik noktanın dağıtıldığını böylece kasda gevşeme ve
relaksasyon sağlanarak kasın normal ağrısız çalışmasına yardımcı olur

Kuru iğne tedavisi hangi bölgelere uygulanır?

Kas ve eklem ağrıları olan bir çok bölgeye yapılan Kuru iğne:
 Boyun bölgesine
 Kürek kemiği çevresindeki kaslar
 Omuz,dirsek ve el çevresindeki ağrılı bölgeler
 Sırt ve bel bölgesinde
 Kalça,diz ve ayak bölgesindeki kaslara uygulanabilmektedir

Kuru iğne tedavisi hangi şikayet veya problemde uygulanır?

Kuru iğne Bir çok kas ve hareket probleminde uygulanabilen güvenli bir bilime dayalı ve güncel tedavi
yöntemidir. Kullanıldığı vakalardan bazıları şunlardır;
 Omuzda ağrı

 Rotator cuff ağrısı
 Biseps tendiniti
 Kürek kemiği çevresinde ağrı
Kulunç Tedavisinde
 Fibromiyalji
 Boyunda fıtık tedavisi için
 Bel ağrısı
 Tenisçi dirseği
 Kas spazmı
 Kalça ağrıları
 Baş ağrısı
 Çene eklemi temporomandibular eklem problemleri gibi bir çok şikayette uygulama yapılır

Kuru iğne tedavisi kimlere uygulanmaz?

İğne tedavisi bir çok kas içinde ağrı şikayetinde uzun süreli kalıcı çözüm sağlarken bazı vakalarda iğne
tedavisi ters etki gösterebilecegi için uygulanmaz bunlardan bazıları:
 İğne fobisi olanlar
 İğneyi istemeyen kişiler
 Bilinci kapalı olan hastalarda
 Daha önce iğneye istemsiz aşırı tepki veren vakalar
 Kan sulandırıcı kullananlar
 Tıbbi acil bir durum gibi zamanlarda uygulama yapılmaz

Kuru iğne tedavisi yaptıranların yorumları?

Kuru iğne yaptıranların yorumlarına ve geri dönüşlerine baktığımızda genelde tedavi sonrası ya hiç
ağrı hissetmezler ya da tedavi sonrası 2-3 gün o bölgede yumruk yemiş gibi ağrı ve yorgunluk hissi
oluştuğunu bize söylerler.
Genelde danışanlarımız iki üç Seans İğne Tedavisi sonrası kasların gevşediği ve ağrılı noktalarda
gerginliğin azaldığını belirtiyorlar.

Kuru iğne tedavisi yan etkileri?

Genellikle iğne tedavisi üzerine eğitimli ve deneyimli kişilerce uygulanması halinde gayet başarılı ve
etkili sonuçlar alınmaktadır
Bununla birlikte bazen istenmeyen bu şekilde yan etkileri ile karşılaşılabilirsiniz:
 Uygulama bölgesinde morarma
 Hafif kanama
 Uygulama esnasında ağrı veya sonrasında
 Yorgun ya da uykulu hissetmek
 Baygın hissetmek
 Baş dönmesi
 Terleme
 Kusma hissi oluşması

Kuru iğne tedavisi acıtır mı &tedavi sonrası ağrı olur mu?

Hayır! Olmasını beklemiyoruz çünkü;
Kuru iğne uygulamaları tecrübeli kişilerin yapması halinde seans esnasında ya da sonrasında Ağrı
oluşmaz . Ağrı oluşması hâlinde zaten 2-3 gün içinde ağrı şikayetiniz geçmektedir

Kuru iğne tedavisi orucu bozar mı?

Hayır!
Akupunktur ya da Kuru iğne uygulamaları ile vücuda herhangi bir sıvı veya ilaç enjekte edilmiyor
dolayısıyla Kuru iğne ile vücutta gıda ya da beslenme söz konusu olmadığı için Orucu bozmaz

Kuru iğne tedavisi faydaları nelerdir?

Kuru iğne seansı ile hemencecik veya belli bir süre sonra elde edebileceğiniz şu şekilde faydalarını sayabiliriz;
 Ağrı’da iyileşme
 Kas içindeki gerginliğin azalması
 Daha rahat hareket edebilme
 Normal kas fonksiyonu kazanmaktadır
 Atletik seviyenin arttırılması
 Yerleşmiş bölgesel yorgunluğu azaltmak

Kuru iğne tedavisi ile boyunda fıtık tedavisi?

Belde veya boyunda fıtık oluşması durumunda fıtık oluşan bölgede kaslar gergin ve ağrılı olmaktadır
aynı zamanda o bölgede inflamatuar reaksiyonlar oluşuyor. Yapılan araştırmaya göre fıtık tedavisinde
Kuru iğne kullanılarak, kaslardaki gerginlik , Ağrı azaltır ve daha rahat hareket edebilme imkanı sağlar
. dolayısıyla Kuru iğne bel veya boyun fıtık Tedavisinde kullanılabilir

The effect of dry needling on the radiating pain in subjects with discogenic low-back pain: A randomized control trial

Affiliations
    kaynak; 10.4103/1735-1995.192502
Kuru iğne ile zayıflama?

Kuru iğnenin zayıflama üzerinde etkisi olduğuna dair herhangi bir araştırma bulunmaktadır. Bununla
birlikte akupunktur iğneleri kullanılarak vücutta enerji akışını etkileyerek aşağıdaki etkileri sayesinde
zayıflama konusunda yardımcı olduğu düşünülür;
 Metabolizma hızlandırma
 Yemek yeme iştahı azaltmak
 Beyindeki yemek yeme bölgelerinin fonksiyonu azaltmak
 Gerginlik ve stres azaltmak gibi etkileri zayıflama üzerinde olumlu etki gösterir

Kuru iğne tedavisi migren?

Yapılan aşağıdaki araştırmaya göre Kuru iğne uygulaması baş ağrısı,boyun ağrısı ve Migren
tedavisinde ağrı azaltmak ve şikayetleri dindirmek için kısa sürede daha etkili olduğu kanıtlanmıştır

Dry Needling for the Treatment of Tension-Type, Cervicogenic, or Migraine Headaches: A Systematic Review and Meta-Analysis

Kuru iğne tedavisi kalıcı çözüm mü?

Bazı danışmanlarımız da hemen uygulama esnasında etkisini gösterirken, bazısında hemen uygulama
sonrasında, bazılarında ise 2-3 gün sonra tedavi etkisi farkedilmektedir.
Evet! Kalıcı çözüm olabilmesi kas içinde yeterli seyirme cevabı alınmasına bağlanmaktadır .
Kuru iğne trigger point yani kas içindeki sert ve gergin tetik noktalara uygulanarak o gerginliği
çözdüğü için kasta ani bir gevşeme oluşur buda hastada uzun süre kalıcı bir rahatlama sağlar

Kuru iğne tedavisi Ekşi ?

Ekşi sözlük yorumlarına baktığımızda Kuru iğne özellikle kulunç Tedavisinde, fıtık ve kas spazmı veya
kas tutulması sonrasında başarılı sonuçlar vermektedir
Ekşi yorumlarında en çok göze çarpan ise Kuru iğne seansı sonrası hızlı bir şekilde ağrının ve gerginlik
gibi şikayetlerin geçmesidir. Kaslarda tutulma, ağrı veya gerginlik durumunda güvenli ve yan etkisi
neredeyse çok az olan Kuru iğneyi tercih edebilirsiniz

Kuru iğne tedavisi sonrası banyo yapılır mı?

Evet!
Özellikle Kuru iğne seansı sonrası sıcak su ile duş almak iğne yerinde oluşan ağrıyı azaltmak için iyi
gelir. Bunun yanında uygulama bölgesindeki kasları germek ve bol su içmek iyi gelir

Kuru iğneleme tehlikeli değildir aksine güvenli ve faydalı güncel bilimsel bir tedavidir. iğneleme