Manuel Terapi

Akut olsun veya kronik olsun eklem sertliği, kas spazmı, fasya, ligaman gibi diğer yumuşak doku problemi olan herkes Manuel terapiye başvurabilir.
Manuel terapi klinik tecrübe ve yaklaşımlara dayanan ; bu alanda kendini geliştirmiş tecrübeli fizyoterapistlerin ellerini kullanarak invaziv olmayan yöntemler ile ağrıyı azaltmak, eklem hareketliğini, yumuşak doku fonksiyonu ve sinirsel iletimi iyileştirmek için uyguladığı bir tedavidir.

Manuel terapi aynı zamanda kişinin değerlendirilmesi, problemin kaynağına yönelik etkin çözüm bulma ve problemi tedavi etmek için kullanılır

FizyoGlobal fizyoterapi ekibi olarak daha hızlı bir iyileşme ve fonksiyonun daha erken yerine getirilmesi için Manuel terapiye ek olarak egzersiz önerilerinde de bulunuyoruz

Manuel terapinin faydaları nelerdir?
  • ağrıyı azaltmak
  • eklem hareketliğini artırmak
  • yumuşak doku tedavisini hızlandırmak
  • yumuşak doku inflamasyonu azaltma
  • kas spazmı ve sertliğini azaltma
  • vücutta gevşeme sağlama
  • uygulanan bölgede hareketi kolaylaştırma ve planlanan egzersizlerin etkinliğini arttırma

Manuel terapi teknikleri nelerdir?

a) Eklem mobilizasyonu ve manipülasyonu:Bu teknikte amaç eklem hareketini arttırmak, ağrısız eklemleri hareketlendirerek ve uygulanan bölgede kan akımını arttırmak.

Eklem mobilzasyonu: pasif eklem hareketidir. Çeşitli yoğunlukta ve şiddette istenilen ekleme uygulanır.

Eklem manipülasyonu ise pasif hareketin hızlı ama düşük şiddette istenilen ekleme uygulanmasıdır.

b) manuel yumuşak doku terapisi: Bu yöntemde elle ya da invaziv olmayan aletlerle deriye, kaslara, tendonlara, ligaman ve fasyaya baskı yapılarak yapılan uygulamadır.

Yumuşak doku manuel tekniklerinde:

• Derin doku masajı
  • Kas enerji teknikleri
  • Myofasyal gevşetme ( Fasya içindeki düğümlere ve hareketi kısıtlayan noktalara uygulanır.
  • Trigger point gevşetme: kasın gövdesinde bir çok nedenden dolayı oluşan, yansıyan ağrılarla kendini gösteren hassas noktalardır
  • Nöral Mobilizasyon

Sana yardımcı olabileceğimizden emin değil misin?

Eklem hareket kısıtlığı ya da kaslara ait problemin mi var?
Bir sorun varsa bilgi almak için lütfen iletişime geçiniz.